~My Precious Readers~Korang pas follow, tlg tinggalkan jejak ye..i'll follow back...thanks!!

Sunday, January 2, 2011

~chinta hati mama ni....~




nak masuk 10 bulan, pukul 7.08 minit mlm karang,,:)

salam all...
it's the second day of 2011..

semalam semua dikejutkan dengan berita kematian pelakon Faizal Yusuf kan..
saye minat je tgk drama2 lakonan arwah..
so terase jgak lah dgn pemergiannye..
apepon, yg hidup pasti akan pulang kepadaNya kan?
redha je lah dengan ketentuanNya...
Al-Fatihah...

ok, back to my title..
tuan puteri kecil saye dah masuk 10 bulan hari ni..
lg 2 bulan, genap setahun usianya...
al-hamdulillahhh...
masih sihat sehingga ke hari ini..

development mia,
memang tidak seperti kanak2 lain..
bagi yang mengikuti kisah mia dari awal..
mungkin faham ape sebabnya..
buat mase skarang,
mia hanye pandai meniarap..
itupon ikut mood..
most of the time die lebih suke baring, tgk tv or main2 ngan toys..
dan,
layan abang kakak nye bergelak ketawa...


saye harap,
jangan ade yg sanggup mengutuk, atau memperkecil-kecilkan anak kecil saye ni..
sebab pada saya die mmg terlalu istimewa di hati saye..
saye tak kesah tentang perkembangan die,
asalkan die sihat walafiat..
itu sudah cukup memadai bg saye..

ye lah, bukan ape..
manusia ni mmg lah rambut same itam..tapi hatinya lain2..
karang, nampak anak ni mcm ni..
mudah saje, mengata itu dan ini..
tanpa sudi menyelami hati org yg melahirkan dan membesarkan nye kan?

tapi takpe lah, saye tau lamat laun nnt damia mesti pandai buat ape yg semua org boleh buat..
nothing to be worried about..

sejak2 baik demam n chicken pox nih..
manjang nak masukkan kaki dlm mulut je la keje nyee...

sambil tangan garu2 kepala..

hehe
kalau tgk, mesti saye gelak..
cumelll sangat! :P

6 comments:

Hanie Ly said...

Ooooo u know wat they say klu budak² isap jari kaki... hehehe

Dda Ly said...

hahah nope! mereka saje kate begitu, sbb nak suoh ma n pa jgn bagi anak isap jari kaki, jari kaki itu kotor..:P same seperti, makan di 2 tempat, akan kawen 2 kali, sebenanye takmo bg nasi berterabur di tgh2 jln..hahahaa...:P :P

Mama Likha said...

hheeeeeeee mia ni!

mmg lawak last skali tu..
amboiii mia mintak adik thn 2011 yer... hehehe

Dda Ly said...

mama likha : hehehe chumel je tgk die garu2 kpale..:P
mia tak mintak adik lahh..mia nak manje manje ngan ma n ayah smp besar..:P :P

iEfa said...

dah besar laa miaa...lame tk tgk blog dda...n lame pon tk hapdate blog..ta sejak beranak ritu malas nk hapdate n tk cukup mase...hihihihhih

Dda Ly said...

fa : hehe da besar kan mia..harp2 die terus sihat smp die besar..:) tu la dda tgk fa mcm tak bape nak updet je skang..bz jage bb cik ye? :P