~My Precious Readers~Korang pas follow, tlg tinggalkan jejak ye..i'll follow back...thanks!!

Monday, August 18, 2014

~life.love.happiness~

Salam all.. :) :)

wow, it's been over a year since my last update..
what have got into me actually?

i'm wondering if i still got the skills to rabbitting on about my life and all like i used to do..

dalam hidup, ada turun, ada naiknya..
dan saya berterima kasih kepada Allah swt atas segala nikmat yg Dia berikan kepada saya selama menumpang di bumi bertuah ini..:)

memang rindu nak membebel dalam blog kesayangan saya ni..
rindu nak berkongsi rasa, kisah hidup, melayan kerenah anak² di blog ni..
xtahulah kenapa saya mengabaikannya..

haha :P

sebenarnya, xde masa sangat sebab sibuk uruskan hal duniawi.. yg tak kan pernah habis..
penat, lelah, mmg x boleh lari..
tp that's life..
kalau duduk goyang kaki kira hengget hari².. that's not life.. kan?! :P

and so where to start??

anak4 saya dah semain membesar..
yup!! 12,10,6 and 4 years old already..
alhamdulillah masing² sihat.. tp biasalah budak².. makin besar, makinnnnn degilnya.. hehe
except for my little mia, she's a so very good girl..
i praised Allah for sending her to me..
peneman 24/7, bulanbintang saya, dialah racun dialah penawar..hehe

nampak x? my 4Ds yg dah besar² semuanya.. hehe

hidup...
ada dugaan, ujian, ada kegembiraan, keseronokan.. semua tu diturunkan utk mewarnai hidup saya..
terima dengan hati yg redha, sambil berdoa semoga Allah swt berikan sesuatu yang lebih bermakna utk saya..

kawan², doakan ye.. :)

love,
huda ly


Wednesday, January 9, 2013

~ini budak!~

Salam all..:)

ni kisah budak nak masuk 5 tahun tu..
heheh

kan dia baru je masuk tabika kemas..
so macam2 perkembangan yang saya nampak ari2..


first day in school, 
balik tu saya tanya..
mama : danish nak kencing ke?
danish : eh ma, bukan kencing la.. buang air..

okei... bagus bagus.. hehe

the next day saya tanye..
mama : tadi kt skool danish buang air tak?
danish : buang..
mama : air kecil ke air besar?
danish : eh maaa... buang air kecil je laa.. air besar tu kan sungaii..

muahahah sebab salu hari2 balik lintas jambatan..
tiap kali ari ujan je kitorg akan ckp 'eh, air besar'
hohoh
jenuh nak tune semula ayat itu..

malam tadi pulak, 
sepanjang jalan anto abang gi tuisyen die berselawat..
'Salallah Ala Musammat...salallah alaihi wasalam...'

musammat peginyee..
puas saye betulkan..
kadang2 tersasul jugak musammat yang keluar..
alahaii anak!

hehehe geram je rase..



Monday, January 7, 2013

~first entry in 2013~

Dear blog, i've been missing u so much..

it's not that i've already forgot about u..
it's just that i've lost all the words to be kept here..

Salam all...:)
Alhamdulillah..
masih diizinkan Dia untuk bernafas di muka bumi sehingga ke hari ini..
Syukur atas segala nikmat yang Dia berikan kepada saya..

2012... dah seminggu meninggalkan kita..
lately saya asyik teringatkan semua keperitan yang saya lalui di tahun 2012..
bukan tak mahu move on.. i've already moved on..
i'm happy with my life now..
cuma.. sometimes it's hard to forget..

apapun, pengalaman mematangkan..
:)
saya lebih kental sekarang.. hehe

new year's resolution?
nope.. i don't have one..
because last year's resolution was not achieve yet..
so saya rasa baik saya settlekan yang itu dulu..

Pagi tadi hantar danial..
masih dengan bag merah..
cuma bag yang baru...
teringat dia di tahun 1 dulu..
waktu dia bersekolah di SRA Sg Chinchin..
dengan songkok di atas kepala..
dan beg merahnya itu..
warna kegemaran katenye..
cepat sangat masa berlalu..
abang dah darjah 5.. 

Ya Allah, lindungilah aku dan keluargaku dari segala musibah....
Lindungilah kami dari kejahatan segala makhlukMu...
Semoga saya n Mr. Hubby dapat jaga amanahNya dengan baik..
Amin...

Okay Peeps,
i'll be writing again..InsyaAllah...
:)

*yang saye sayang cinta rindu selalu...*


Friday, November 2, 2012

~Anak....~


Salam all... :)

Allah hu Allah!! 
Ku diuji lagi...
semoga diri ini tabah menempuh ujian Mu...


*Walau kamu berusia 40 tahun sekalipun, kamu tetap seorang bayi di mata mama...*


Semasa engkau dilahirkan  
Kabul sudah satu impian                       
Impian nyata kurnia Illahi
Engkau anak istimewa
Kebahagiaan ibu ayah                    
Bila menangis dan juga tertawa

Hai anak kau tak mengerti     
Betapa mulia pengorbanan mereka       
Memberikan kasih-sayang     
Agar dapat menikmati dunia

Masa silih berganti   
Kau membesar tak disedari                         
Cepat sungguh kau pandai bicara
Apa yang telah terjadi

Pada mereka kau derhaka   
Mengapa begitu apakah salahnya

Hai anak kau tak mengerti
Betapa mulia pengorbanan mereka
Memberikan kasih-sayang
Agar dapat menikmati dunia

Kini kau telah tersesat
Hilang diri dan pedoman
Tak seorang pun yang mengambil tahu

Dan kini engkau menangis
Ibu ayah menghampiri
Walau kau telah terpesong jauh

Hai anak kau tak mengerti
Betapa mulia pengorbanan mereka
Memberikan kasih-sayang
Agar dapat menikmati dunia



Tuesday, October 30, 2012

~Anak Syurga...:)~

Salam all...

alhamdulillah, banyak sangat perkembangan yang damia tunjukkan lately...
hari tu dia selsema..
saya pon dah mula risau, takut melarat macam dulu..
tapi syukur sebab sekejap je selsemanya..
tak teruk pun..
Alhamdulillah Allah swt melindungi puteri kecil saya tu..

hari raya aidil adha hari tu,
kami sekeluarga balik langat..
masa minum petang, saya suapkan mia cekodok..
selalunya kalau saya letakkan makanan kt tangan dia,
memang dia akan buang..
tak reti masukkan makanan dalam mulut..
petang tu, atuknya suruh bg mia pegang jugak...

saya dah bagi, dia buang macam biasa..
lepas tu saya cuba bagi lagi n terus halakan tangan mia ke mulut..
2-3 kali jugak, ulang perkara yang sama..
and finally..
letak je cekodok kat tangan mia,
dia genggam dan terus masukkan dalam mulutnya..
gembira sangat rasa hati saya..
nampak comel bila mia pandai masukkan something dalam mulut sendiri..
satu perkembangan positif..
dan menyedarkan saya, sebenarnya saya sendiri yang kurang melatih mia uruskan diri sendiri..:(
huhuhu..
pasni mama ajar mia macam2 ok sayang..:)


yang keduanya,
masa bagi makan aiskrim..
first time saya bagi mia aiskrim,
bila da habis tu dia menangis sekuat hati..
meleleh2 air mata.. (as usual)
mia memang tak suka berhenti makan..
pas saya pujuk2 baru dia ok...

the next time, mamy dia yang bagi makan..
saya ingatkan dia akan mengamuk juga lah kalau dah habis..
tapi tak...
mia behave aje bila makan ngan mamy..
oohh kalau ngan saya or ayahnya,
memang kompem melalak2..
maknanya mia tau lah, 
ngan mama or ayah mia boleh ngade2 lebih sikittt...
hehehe gigit pipi baru tau!!

syukur alhamdulillah,
semoga mia sentiasa diberi kesihatan yang baik.
semoga Allah swt sentiasa melindungi mia..



notakaki : semalam hati sedih yang amat lepas tengok berita, pengasuh campak, sepak kanak2 umur 4 tahun sampai anak tu pengsan dan kerosakan otak.. bila sedar tak boleh berjalan, bercakap..:(( kejadian berlaku di China.. nauzubillah himinzalik! memanglah manusia zaman sekarang semakin hilang perikemanusiaan....

Wednesday, October 3, 2012

~JOM SHOPPING!!~

Salam all..:)

Hari ni saya nak jemput u ols bershopping kat on9 shop saya...
cer lah cuci² mata kat sana.. kot² ada yang berkenan di hati..:)
jangan lupa like page ye?
see you there peepsie~

:)

http://www.facebook.com/forthegorgeous